Paragrafen

Bedrijfsvoering

Financiën

Het optimaliseren en doorontwikkelen van de P&C documenten is een continue proces. Het streven daarbij is en blijft het opstellen van duidelijk leesbare en transparante stukken. Daarnaast zullen de P&C documenten - net als voorgaande jaren - online beschikbaar worden gesteld.
Ook wordt er ingezet op het verder digitaliseren van financiële processen, waaronder het proces debiteuren, verplichtingenadministratie en budgetteren. Tevens zal het archiveren en vernietigen van de financiële data gaan plaatsvinden, zodat hiermee wordt voldaan aan onze wettelijke verplichting ten aanzien van archivering.

De gemeente Stein heeft in 2012 een Horizontaal Toezicht (HT)-convenant gesloten met de belastingdienst. In 2020 heeft de belastingdienst aangekondigd het HT te willen hervormen en daartoe heeft zij nieuwe beleidsregels opgesteld die in februari 2021 zijn gepubliceerd. Alle huidige HT-convenanten, waaronder ook dat van gemeente Stein, worden tegen eind 2022 beëindigd. In tegenstelling tot eerder, dienen organisaties een nieuw HT-convenant op eigen initiatief aan te vragen. Om hiervoor in aanmerking te komen dient een organisatie proactief aan te tonen dat ze compliant wil zijn en in control is van haar fiscale positie, én dient ze aan strikte voorwaarden te voldoen. Om te bewerkstelligen dat de gemeente Stein aan deze nieuwe toelatingseisen voldoet, is een stappenplan opgesteld. Voor het uitvoeren van het stappenplan is enerzijds kennis en kunde en anderzijds capaciteit nodig die niet beschikbaar is binnen de bestaande formatie. Deze kennis en kunde en capaciteit dienen te worden ingekocht.

Deze pagina is gebouwd op 11/03/2021 12:13:14 met de export van 11/03/2021 12:02:49